söndag 1 februari 2009

Bungee jump, vulkanpromenad och lyx.

Bungee jump

Bara 40 meter; det ar ju ingenting; vilken fjantbungeejump, tankte jag och Simon. Nar man val var dar uppe sag allt lite hogre ut dock.
Man skulle alltsa kasta sig ut mot den lilla, tre meter djupa, poolen och lita pa att linan haller. Doh.
Som tur var hade man inte sa mycket val. Allt gick sa fort. De satte fast en och sa att man skulle hoppa om 30 sekunder, sakerhetskollade alla knutar med mera, sa att det nu var tio sekunder kvar och ledde ut en till kanten och raknade snabbt ner fran fem. Man hade inte en chans att tanka efter - helt plotsligt foll man mot poolen, saker pa att man skulle do. Sa var allt over.
Mitt hopp gick valdigt smartfritt jamfort med det som Simon gjort precis innan. Han fick nan sorts snedstuds och borjade snurra som en snurrande Simon.
Jag vet inte om jag kommer att vaga hoppa igen. Jag kommer val antagligen va tvungen om jag hittar en till bungee jump.

Vulkanpromenad

Efter gummisnoddshoppen gick vi pa en promenad for att se lava och bada i hotsprings. Det blev inte direkt nagon lava, men vi fick se nagra faglar och nagra apor. Och knalla i skogen i osregnet, vilket var ratt trevligt, om an lite kallt.
Sen at vi en god middag och badade i valdigt varma hot springs.

Lyx

I och med varat valdigt fina hotell hade vi nu fatt en liten liten smak av lyx, och vi kande att vi behovde mer. Grabbarna skulle ju aka hem om tva dagar och alla vet ju att man inte kan ta med sig pengar hem, sa vi sokte upp det finaste hotellet som fanns i omradet - Tabacón, femstjarnigt med 12 olika varma pooler pa hotellomradet.
Till varan forvaning kostade det bara $80 per person. Vi var ju bara tvungen att ta in en natt.
Nar vi checkat in fick vi ta bilen till vara rum. De sista 20 metrarna kordes vara vaskor pa en golfbil till dorren. Nar vi fatt in allt i rummet tog vi pa oss badrockar och akte transportbuss till poolomradet. Det var gigantiskt stort med olika hotsprings som alla satt ihop genom backar med palmer och vegetation overallt man tittade. Nu var det glassardags.
Dagen efter vaknade vi med rummen fulla av olburkar, glas och matkartonger. Vi kande oss som riktiga svin. ¿Men alla maste ju fa lyxa nan gang i livet, eller hur?
Ingen dricks lamnade vi heller.


Nu sitter jag och Engman i San José. De andra pojkarna har akt mot flygplatsen for att forbereda for hemresa. Vid midnatt gar varan buss mot Managua, Nicaragua. Spannande.

Nu stanger internetkafét och jag maste dra! Tjooo.

1 kommentar:

Anonym sa...

HEJ! Posta lite pix från nicaragua sen!