tisdag 3 mars 2009

Up yours, Kinabalu!

Pa 4220 meters hojd over havet ar det kallt vid sextiden pa morgonen, speciellt om man inte har sa mycket klader pa sig. Valdigt vackert ar det ocksa, men mest kallt.
¿Vem kunde ana att det fanns minusgrader i Guatemala?

Det jag pratar om ar vulkanen Tajamulco, som vi var upp pa i morse.


En random lodis star och inspekterar vart talt. Hur kom han sa hogt upp pa berget?


Den okande mannen har hittat eld. Jag kan inte satta fingret pa vart jag har sett honom forr..


Den obligatoriska toppbilden.


Solen steg upp over molnen som i en drom!


Just nu sitter vi pa internet i Quetzaltenango, eller Xela som det kallas: Guatemalas nast storsta stad sager wikipedia, sa jag far val lita pa det. Jag gillar den har staden - den kanns akta pa nagot satt, till skillnad fran Antigua som lika garna hade kunnat ligga i mellanvastern.
Vi ska dock aka harifran imorgon. Det blir forst en fem timmars bussresa till Guatemala City pa dan. Sen satter vi oss pa en nattbuss genom nastan hela landet, till Flores/Santa Elena (ingen aning vilken av dem, har inte reflekterat over det forran nu). Darifran tar man sig latt till Tikal, vart de mycket kanda mayaruinerna finns.

Simon, du som laser min blogg (jag uppskattar dina kommentarer valdigt mycket): kan du be for att sittsaren inte tar dod pa mig den har gangen?

Vi ses i Xibalbá!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo jag ska be för dig Anton. hehe jag trodde på riktigt att det var en lodis ni stött på =) trodde det tills viktor idag var förbi och skulle visa hur jävla kraftig skäggväxt Aron fått. Så visade han bilden du lagt upp på facebook och plötsligt kopplade det i mitt huvud =) ha det trevligt den sista tiden på resan. Om ni kanske inte redan nu börjat er hemfärd. ses snart i vilket fall som helst.